آخرین مقالات

نکاتی برای کارآفرینان جوان و مشتاق

نکاتی برای کارآفرینان جوان و مشتاق

مقدمه

موفق بودن، اغلب به معنای یادگیری از افرادی است که قبلاً به اهداف خود رسیده‌اند. اگرچه داشتن یک مربی موهبت شگفت‌انگیزی برای یک کارآفرین است، اما همه امکلان لازم برای پیدا کردن چنین فرد مناسبی را ندارند. اگر هنوز راهنمای کسب‌و‌کار شخصی خود را پیدا نکرده‌اید، در این نوشتار 21 نکته برای کارآفرینان جوان و مشتاق ارائه شده که می‌تواند به شما برای شروع کارتان کمک کند.

 

1. خودتان را به چالش بکشید.

ریچارد برانسون (Richard Branson) می‌گوید بزرگترین انگیزه‌اش این است که به به چالش کشیدن خود ادامه دهد. او با زندگی مانند یک تحصیل طولانی دانشگاهی رفتار می‌کند، جایی که می‌تواند هر روز بیشتر بیاموزد. شما هم می‌توانید!

 

2. کاری را انجام دهید که به آن اهمیت می‌دهید.

شکی نیست که راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار زمان زیادی طول می‌کشد. استیو جابز (Steve Jobs) خاطرنشان کرده که تنها راه برای رضایت در زندگی، انجام کاری است که واقعاً به آن اعتقاد دارید.

 

3. ریسک کنید.

ما هرگز نتیجه تلاش خود را نمی‌دانیم، مگر اینکه واقعاً آن را انجام دهیم. جف بزوس (Jeff Bezos) در این خصوص می‌گوید که از شکست‌هایش پشیمان نخواهد شد، اما از تلاش نکردن‌ها پشیمان می‌شود.

 

4. به خودت ایمان داشته باش!

همانطور که هنری فورد (Henry Ford) می‌گوید: چه فکر کنی که می‌توانی و چه فکر کنی که نمی‌توانی، حق با تو است. باور داشته باشید که می‌توانید موفق شوید و از میان موانع مختلف، راه‌هایی پیدا می‌کنید. اگر این کار را نکنید، فقط بهانه‌جویی می‌کنید.

 

5. چشم انداز داشته باشید.

دیوید کارپ (David Karp)، بنیانگذار و مدیر عامل تامبلر (Tumblr)، خاطرنشان می‌کند که کارآفرین کسی است که چشم‌اندازی برای چیزی داشته و میل به ایجاد آن دارد. دید خود را همیشه روشن نگه دارید.

 

6. افراد مناسب را پیدا کنید.

کسی که با او هستید، همان کسی است که شما خواهید شد. رید هافمن (Reid Hoffman)، یکی از بنیانگذاران لینکدین، خاطرنشان کرده که سریع‌ترین راه برای تغییر خود، معاشرت با افرادی است که در همان مسیری قرار دارند که شما می‌خواهید در آن باشید.

 

7. با ترس‌های خود روبرو شوید.

غلبه بر ترس آسان نیست، اما کاری است که باید انجام شود. آریانا هافینگتون (Arianna Huffington) گفته که نترسی مانند یک ماهیچه است، هر چه بیشتر آن را تمرین کنید، قوی‌تر می‌شود.

 

8. اقدام کنید.

دنیا پر از ایده‌های بزرگ است، اما موفقیت فقط از طریق عمل به دست می‌آید. والت دیزنی (Walt Disney) زمانی گفته که ساده‌ترین راه برای شروع این است که صحبت کردن را کنار بگذارید و شروع به انجام کار کنید. این برای موفقیت شما نیز صادق است.

 

9. وقت بگذارید.

هیچ‌کس بلافاصله موفق نمی‌شود؛ همه زمانی مبتدی بوده‌اند. همانطور که استیو جابز عاقلانه اشاره کرده، اگر با دقت نگاه کنید، بیشتر موفقیت‌های یک شبه، زمان زیادی به طول انجامیده است. از سرمایه‌گذاری زمان در شرکت خود نترسید.

 

10. انرژی را مدیریت کنید نه زمان.

انرژی شما کاری که می‌توانید با زمان خود انجام دهید را محدود می‌کند، پس آن را عاقلانه مدیریت کنید.

 

11. یک تیم عالی بسازید.

هیچ‌کس به تنهایی در کسب‌وکار موفق نمی‌شود؛ کسانی که چنین روشی را دنبال می‌کنند، هر بار به یک تیم بزرگ می‌بازند. تیم خود را برای تقویت موفقیتتان بسازید.

 

12. شخصیت‌ها را استخدام کنید.

همانطور که تیم خود را می‌سازید، افراد را بر اساس شخصیت و ارزش‌ها استخدام کنید. همیشه می‌توانید مهارت‌های فردی را آموزش دهید، اما نمی‌توانید ارزش‌های کسی را با شرکتتان مطابقت دهید.

 

13. برای افزایش سرمایه برنامه‌ریزی کنید.

یک سرمایه‌گذار خطرپذیر به نام ریچارد هاروچ (Richard Harroch)، این توصیه را برای کارآفرینان آینده دارد: «تقریباً همیشه جذب سرمایه سخت‌تر و زمان‌برتر از چیزی است که فکر می‌کردی،. پس برای آن برنامه‌ریزی کنید.»

 

14. اهداف خود را بشناسید.

رایان آلیس (Ryan Allis)، یکی از بنیانگذاران «iContact»، خاطرنشان کرده ابنکه نقطه پایان را هر روز در ذهن خودتان مرور کنید، تضمین می‌کند که برای رسیدن به آن کار کنید. اهدافی را تعیین کنید و هر روز آن‌ها را به خودتان یادآوری کنید.

 

15. از اشتباهاتان درس بگیرید.

بسیاری از کارآفرینان اشتباهات را بهترین معلم خود می‌دانند. وقتی از اشتباهات خود درس می‌گیرید، حتی اگر در ابتدا شکست بخورید، اما به موفقیت نزدیک‌تر می‌شوید.

 

16. مشتری خودتان را بشناسید.

دیو توماس (Dave Thomas)، بنیانگذار «Wendy’s»، شناخت مشتری را یکی از سه کلید موفقیت عنوان نموده است. کسانی را که بهتر از هر کس دیگری به آن‌ها خدمت می‌کنید بشناسید و راه‌حل‌های مورد نیاز را به آن‌ها ارائه دهید.

 

17. از گلایه‌ها درس بگیرید.

بیل گیتس اشاره کرده که ناراضی‌ترین مشتریان، بزرگترین منبع یادگیری هستند. اجازه دهید مشتریان ناراضی به شما یاد بدهند که خلأهای خدمات شما کجا است.

 

18. نظر مشتریان را بخواهید.

فرض اینکه مشتریان چه می‌خواهند یا نیاز دارند؛ هرگز به موفقیت منجر نمی‌شود. شما باید مستقیماً از آن‌ها بپرسید و سپس با دقت به آنچه می‌گویند گوش دهید.

 

19. عاقلانه خرج کنید.

وقتی برای کسب‌و‌کارتان پول خرج می‌کنید، مراقب باشید که آن را عاقلانه خرج کنید. خرج کردن بیش از حد برای چیزهای احمقانه و زود تمام شدن سرمایه، کار آسانی است.

 

20. صنعت خود را درک کنید.

تونی هسیه (Tony Hsieh)، بنیانگذار «Zappos»، گفته: «بازی‌هایی را که نمی‌فهمید، انجام ندهید، حتی اگر می‌بینید که افراد زیادی از آن‌ها کسب درآمد می‌کنند». درک واقعی صنعت شما، کلید موفقیتتان است.

 

21. بیش از حد انتظار ارائه دهید.

لری پیج (Larry Page)، کارآفرینان را تشویق می‌کند تا بیش از آنچه مشتریان انتظار دارند، ارائه دهند. این یک راه عالی برای جلب توجه در صنعت و ایجاد پیروانی وفادار است.

 

 مرجع: «Entrepreneur»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.