آخرین اخبار

سرمایه‌گذاری مشترک برای تولید و عرضه ماسک نانویی

سرمایه‌گذاری مشترک برای تولید و عرضه ماسک نانویی

استارت‌آپ «Xefco» که در حوزه مواد پیشرفته فعالیت دارد، به منظور تولید نسل جدیدی از ماسک‌های مقاوم در برابر کووید-19، وارد یک سرمایه‌گذاری مشترک شده است. ماسک‌های تولیدی این شرکت، قادر به از بین بردن ویروس کرونا در کمتر از پنج دقیقه می‌باشد.

«Xefco» که در سال 2018 میلادی تأسیس گردیده، از همان زمان سعی داشت تا با تمرکز بر صنعت نساجی، نوآوری‌های جدیدی در این صنعت عرضه نماید. شیوع اپیدمی مرگبار کووید-19 و نیاز به فناوری‌های مقابله با ویروس کرونا، یک فرصت بی‌نظیر برای این استارت‌آپ موفق به شمار می‌رفت که در یک همکاری فناورانه با دانشگاه دیکین (Deakin University) استرالیا، به نوعی ماسک نانویی با پوشش نازکی از مس منجر شد. این پوشش فوق نازک نانویی، با استفاده از فرآیند لایه‌نشانی از فاز بخار، روی سطح پارچه‌ها اعمال می‌شود. بررسی‌ها نشان داده که این فناوری پتنت شده، در کمتر از 5 دقیقه، قادر به از بین بردن انواع ویروس و باکتری، از جمله کرونا ویروس می‌باشد. علاوه بر این، پوشش نانویی اعمال شده، هیچ تغییری در وزن ماسک پدید نیاورده و روند تنفس کاربر را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد. «Xefco» با ورود به یک سرمایه‌گذاری مشترک، اقدام به راه‌اندازی شرکت جدیدی با نام سورویون (Survivon Ltd) نموده که تولید و عرضه این ماسک‌ها را بر عهده دارد.

همچون بسیاری از ایده‌های نوآورانه دیگر، تجاری‌سازی این ماسک نانویی هم نیازمند شرایط و الزامات خاصی است. به عبارت بهتر، با وجود کارکرد منحصربه‌فرد و اطمینان از تقاضای موجود در بازار، تولید صنعتی و عرضه آن از سوی یک استارت‌آپ، کمی دشوار خواهد بود. از همین رو، همان‌طور که همکاری با دانشگاه برای توسعه فناوری به نتایج موفقیت‌آمیزی ختم گردید، این بار «Xefco» به سراغ یک شرکت صنعتی رفته تا باز هم یک مشارکت فناورانه دیگر ، این بار با هدف تجاری‌سازی فناوری و تولید محصول نهایی را تجربه کند. حاصل توافق «Xefco» و «PPK Group»، شرکت جدید سورویون است که با سرمایه‌گذاری 4.5 میلیون دلاری جهت سرمایه در گردش و خریداری یک کارخانه با ظرفیت تولید 5 میلیون ماسک در ماه، کار خود را آغاز خواهد کرد. ماسک‌های تولیدی با نام تجاری «MetalliX»، ابتدا در بازار استرالیا و سپس در اروپا و سایر مناطق عرضه خواهد شد.

گفتنی است، «MetalliX» را می‌توان در طیف وسیعی از مواد و تجهیزات حفاظت شخصی (PPE)، منسوجات پزشکی و فیلتراسیون هوا بکار گرفت. تام هاسی (Tom Hussey)، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران شرکت «Xefco» می‌گوید: «تولید ماسک، شروع کار ما است؛ امیدواریم که این روکش را روی سایر مواد حیاتی نظیر روپوش جراحی، پرده و همچنین فیلترهای هوا در هتل‌ها، هواپیماها و رستوران‌ها گسترش دهیم».

 

مرجع: «Startup Daily»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.