آخرین اخبار

رشد ۳۹ درصدی درآمدهای یک شرکت تولیدکننده ساختارهای نانویی

رشد ۳۹ درصدی درآمدهای یک شرکت تولیدکننده ساختارهای نانویی

شرکت کالیفرنیا نانوتکنولوژی (California Nanotechnologies) که از رهبران جهانی فعال در حوزه تحقیق‌وتوسعه و تولید نانوساختارها و مواد مختلف می‌باشد، در گزارش مالی جدید خود خبر از رشد قابل توجه و درآمد 1.08 میلیون دلاری داده است. این آمار که مربوط به گزارش سال مالی منتهی به فوریه 2022 میلادی است، رشد 39 درصدی درآمدهای شرکت را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش ارائه شده، این شرکت در سال مالی منتهی به فوریه 2022 میلادی، درآمدی در حدود 1,081,500 دلار آمریکا داشته و میزان سود به ازای هر سهم آن (EPS) برابر با 0.01 شده است و این در حالی است که در سال مالی 2021، «EPS» شرکت صفر بوده است.

در حالی درآمد کل سال 2022 میلادی در مقایسه با 2021 رشد 39 درصدی داشته که اگر آمار سه ماهه آخر این دو سال را مقایسه کنیم، اعداد حرف‌های تازه‌ای برای گفتن خواهند داشت. بر اساس آمارها، درآمد شرکت در Q4/2021 تنها برابر با 148 هزار دلار بوده و این در حالی است که در دوره زمانی مشابه سال 2022، این مقدار به 472 هزار دلار رسیده و این بیانگر رشد 219 درصدی درآمدها می‌باشد.

بر اساس شواهد ارائه شده در گزارش مالی کالیفرنیا نانوتکنولوژی، اهرم اصلی شرکت برای سود بیشتر، فرایندهای پیچیده تولیدی آن بوده که مبتنی بر فناوری نانو می‌باشند. بخش زیادی از این درآمدها، ناشی از مشتریانی بود که به استفاده از خدمات شرکت در خصوص «Spark Plasma Sintering» و «Cryogenic Milling» برای برنامه‌های تحقیق‌و‌توسعه‌ای خود در مقیاس‌های کوچک و بزرگ تمایل داشتند. اریک ایرمن، در خصوص گزارش مالی جدید می‌گوید: «ما با یک Q4 قوی در این سال، موفق شدیم تا شرکت را برای اولین بار در طول عمر خود، به سمت سودآوری ببریم.»

نکته مهم دیگر در گزارش مالی کالیفرنیا نانوتکنولوژی، واجد شرایط بودن آن برای بهرهمندی از اعتباز 130 هزار دلاری برای معافیت مالیات بر نیروی انسانی و تحقیق‌وتوسعه می‌باشد.

فروش محصولات ترموالکتریک به یکی از مشتریان، جایگاه ویژه‌ای در درآمد کالیفرنیا نانوتکنولوژی داشته و شرکت در حال ادامه مذاکرات با این مشتری بوده تا پس از پایان تحویل سری اول از سفارشات، همکاری‌ها باز هم ادامه یابد. با توجه به اعلام رضایت این مشتری از محصولات ارائه شده، امیدواری‌های شرکت برای ادامه همکاری و حتی گسترش آن‌ها بسیار زیاد بوده و پیش‌بینی کسب درآمدهای بیشتر در اواخر سال 2022 از این مسیر وجود داشته و همچنین تقاضاهایی برای ادامه سفارشات در سال‌های 2023 و 2024 هم ارائه شده است. با توجه به این تقاضاها، شرکت در صدد ارزیابی و خرید تجهیزات جدید برای تحقق این درآمد اضافه‌تر در سال‌های آتی بوده و به روش‌های ممکن برای تأمین بودجه لازم و افزایش ظرفیت می‌اندیشد.

 

مرجع: «Newsfilecorp»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.