آخرین اخبار

جذب سرمایه ۱۰ میلیون دلاری برای توسعه تست‌ مولکولی تشخیص بیماری

جذب سرمایه ۱۰ میلیون دلاری برای توسعه تست‌ مولکولی تشخیص بیماری

نانوپث (Nanopath) که یک استارت‌آپ فعال در حوزه تشخیص مولکولی است، خبر از یک جذب سرمایه 10 میلیون دلاری داده است. بودجه تأمین‌شده، در راستای توسعه و تجاری‌سازی فناوری این شرکت برای تشخیص پاتوژن‌ها در محل مراقبت از بیمار و بطور ویژه برای بررسی وضعیت سلامت زنان، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فناوری ارائه شده توسط نانوپث، از آزمایش‌های مولکولی با کیفیت بالا است که تشخیص را تنها در چند دقیقه امکان‌پذیر می‌سازد. جذب سرمایه اخیر، در قالب سری «A» و به رهبری «Norwest Venture Partners» و « Medtech Convergence Fund» انجام گرفته است. از دیگر مجموعه‌های سرمایه‌گذار، می‌توان به «Gingerbread Capital» و «Green D Ventures» اشاره نمود. این بودجه 10 میلیون دلاری، از توسعه و تجاری‌سازی پلتفرم حسگرهای زیستی نانوپث که هدف آن تغییر نحوه تشخیص عفونت‌های لگنی و زنانه است، حمایت می‌کند.

دکتر عموقا تادیمتی (Amogha Tadimety)، یکی از هم‌بنیانگذاران و مدیرعامل نانوپث، در خصو مأموریت شرکت می‌گوید: «مأموریت ما در بهبود سلامت زنان و به‌طور گسترده‌تر، تأمین و برابری سلامت برای همه اقشار جامعه است. ما فناوری نانوپث را به عنوان پلتفرمی برای غربالگری روتین سلامت زنان در نظر می‌گیریم که امکان تشخیص بالینی را در یک مراجعه به مطب فراهم می‌کند. با این بودجه، ما به دنبال ایجاد تیم فنی خود و آغاز مشارکت‌های تجاری و بالینی برای ارائه پلتفرم فناوری خود به بازار هستیم.»

بنیانگذاران نانوپث در حال تلاش برای رفع دو شکاف بزرگ در صنعت هستند: 1) تعداد محدودی از شرکت‌های پیشرو در حوزه علم زندگی بر سلامت زنان متمرکز شده‌اند و 2) تعداد محدودی از شرکت‌های علوم زیستی تحت رهبری زنان قرار دارند.

این شرکت، یک رویکرد جدید برای تست‌های تشخیصی مولکولی ارائه نموده که مبتنی بر پیشرفت‌های مهندسی زیستی و نانوتکنولوژی است. این روش جدید که برای شناسایی دقیق و مشخص کردن انواع پاتوژن‌ها در عرض چند دقیقه قابل استفاده است، به دنبال رفع نابرابری‌ها در مراقبت از جمعیت‌های محروم بوده و این کار را با سلامت زنان شروع نموده است. این فناوری، به ویژه برای تشخیص‌هایی است که با روش‌های معمول موجود روزها به طول می‌انجامد. این فناوری، می‌تواند به‌طور همزمان چندین پاتوژن را با یک آزمایش مشخص نموده و تشخیص و درمان سریع‌تر و دقیق‌تر را ممکن نماید.

فناوری حسگر زیستی اختصاصی نانوپث، از تشخیص نوری فوق حساس برای شناسایی «DNA»ها و «RNA»ها استفاده نموده و نیازی به تقویت اسید نوکلئیکی ندارد. این رویکرد بدون تقویت، معرف‌ها را به حداقل رسانده، هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و مراحلی را که در همه تشخیص‌های مولکولی وجود دارد، کاهش می‌دهد. پلتفرم نانوپث، برای کار کردن به حداقل آموزش نیاز داشته و انجام آزمایش تشخیص مولکولی با پیچیدگی بالا را در محل ممکن می‌سازد. فناوری نانوپث این پتانسیل را دارد که به طور همزمان چندین پاتوژن را آزمایش نموده و تحویل نتایج را از چند روز به تنها 15 دقیقه کاهش دهد.

دکتر آلیسون بورکلوند (Alison Burklund)، یکی دیگر از هم‌بنیانگذاران نانوپث می‌گوید: «آنچه ما می‌سازیم، با دور زدن جریان‌های کاری پیچیده، پرهزینه و وقت‌گیر، پتانسیل بهبود مراقبت از بیمار را داشته و به طور همزمان اطلاعات بهداشتی دقیق‌تری ارائه می‌دهد. ما به دلیل نیاز عمیق برآورده نشده و تمایل بنیانگذاران برای ارائه یک پلتفرم تشخیصی درجه یک برای جمعیتی هستیم که به طور مداوم نادیده گرفته شده است و به همین دلیل، کارمان را با فضای سلامت زنان شروع کردیم. گفتنی است، فناوری ما این پتانسیل را دارد تا در هر موقعیتی که تشخیص DNA یا RNA مفید باشد، از جمله تشخیص بیماری‌های تنفسی، شناسایی عوامل خطر ژنتیکی و حتی نظارت بر امنیت زیستی و پایش محیطی، ارزشمند باشد.»

 

مرجع: «FemTechInsider»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.