آخرین اخبار

استقبال قابل توجه از کودهای نانویی اوره در هند

استقبال قابل توجه از کودهای نانویی اوره در هند

جذابیت نتیجه استفاده از کودهای نانو اوره در رشد محصولات کشاورزی و کاهش هزینه‌ها، منجر به استقبال بی‌نظیر کشاورزان هندی از این محصول شده است. آمارها نشان می‌دهد در حالی‌که فروش بطری‌های 500 میلی‌لیتری نانو اوره در کل سال گذشته مالی برابر با 215 میلیون عدد بوده، اما میزان فروش در سال جدید مالی و در حدود 4 ماه، بیش از 112 میلیون بطری بوده است.

منسوخ مندویه (Mansukh Mandaviya)، وزیر مواد شیمیایی و کود در هند که شخصاً روند تولید و فروش کودهای نانو اوره را در این کشور پیگیری و رصد می‌کند، در این خصوص ابراز داشته: «نانو اوره در حال حاضر به‌طور گسترده‌ای توسط کشاورزان هندی پذیرفته شده و این مسئله به خوبی در آمارها مشهود می‌باشد. پذیرش این کود از سوی کشاورزان هندی، یک عامل مهم و کارساز برای تغییر بازی در سناریوی کودهای مصرفی صنعت کشاورزی خواهد بود». مندویه به مسئولان درگیر در این حوزه دستور داده تا این محصول را در برنامه عرضه ماهانه ایالت‌ها برای دستیابی بیشتر کشاورزان بصورت مداوم عرضه نمایند. وی همچنین از مسئولان خواسته تا در جهت ترویج این محصول گام‌های جدی برداشته تا کشاورزان از مزایای آن بهره‌مند شوند.

سال مالی در هند، از یکم آوریل شروع شده و تا 31 مارس سال میلادی بعدی ادامه دارد. بر این اساس، در مجموع 215 میلیون بطری نانو اوره به شکل مایع در طول سال مالی 2021-2022 در این کشور به فروش رفته است. این در حالی است که تا 10 آگوست سال جاری میلادی، یعنی در یک بازه حدوداً چهار ماهه، فروش این محصول در حدود 112 میلیون عدد بوده است.

برآوردها نشان داده که مجموع تولید نانو اوره در سال مالی 2022-2023 به 6 میلیون بطری خواهد رسید که معادل 2.7 میلیون تن اوره معمولی خواهد بود. نانو اوره یک کود ابتکاری است که به صورت بومی در هند تولید شده و کاربرد آن در محصولات کشاورزی، بهره‌وری محصول را تا 8 درصد افزایش داده و علاوه بر مزایای متعدد برای خاک، هوا و آب، سوددهی بیشتر برای کشاورزان را نیز به دنبال دارد. همچنین افزایش تولید و فروش و همچنین استفاده از نانو اوره، منجر به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای خواهد شد.

 

مرجع: «Economic times»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.