آخرین اخبار

حمایت نیروی هوایی آمریکا از پنجره‌های فتوولتائیک مبتنی بر نقاط کوانتومی

حمایت نیروی هوایی آمریکا از پنجره‌های فتوولتائیک مبتنی بر نقاط کوانتومی

نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا، از یک استارت‌آپ نانویی فعال در حوزه توسعه پنجره‌های فتوولتائیک حمایت می‌کند. «UbiQD» که یک استارت‌آپ فعال در حوزه نقاط کوانتومی و مستقر در نیومکزیکو است، پنجره‌های خورشیدی شفاف جدیدی توسعه داده که توجه نیروی هوایی ارتش آمریکا را جلب نموده و حمایت‌‌های مالی این مجموعه را به دنبال داشته است.

«UbiQD» اخیراً افشا نموده که فناوری خورشیدی این شرکت، در یک پروژه تحقیقاتی مشترک با نیروی هوایی ایالات متحده استفاده خواهد شد. در همین راستا، قراردادی بین طرفین منعقد شده که بر اساس آن بودجه‌ای برای نصب بیش از 20 پنجره در اختیار این شرکت قرار گرفته و علاوه بر آن، بودجه‌ای اضافی برای افزایش مقیاس و توسعه محصول نیز فراهم شده است.

هانتر مک دانیل (Hunter McDaniel)، مدیرعامل شرکت می‌گوید: «ما در حال حاضر شاهد حمایت‌های مالی قوی از طرح‌هایی هستیم که در مسیر پایداری زیست‌محیطی قرار دارند. قرارداد گسترده ما با نیروی هوایی ایالات متحده، در زمان بسیار مناسبی منعقد شده و در شرایطی است که ما در حال توسعه مقیاس بوده و جلوتر از مشوق‌های مالیاتی برای سرمایه‌گذاری در زمینه انرژی خورشیدی حرکت می‌کنیم.»

نقاط کوانتومی ذرات نورتابی بوده و به قدری کوچکند که 100000 عدد از آن‌ها می‌توانند یک ناخن را بپوشاند. «UbiQD»، از نقاط کوانتومی درخشان برای تمرکز انرژی خورشیدی و تولید برق و در عین حفظ شفافیت پنجره استفاده نموده است. بر اساس ادعای شرکت، این فناوری قابلیت استفاده در شبکه‌های «DC» محلی و راهکارهای مورد استفاده در ساختمان‌های هوشمند، از جمله ادغام با سنسورها برای کنترل‌های آب‌و‌هوا و شرایط محیطی قابلیت استفاده دارد.

ساختمان‌های تجاری 36 درصد از کل مصرف برق ایالات متحده را با هزینه‌ سالیانه بیش از 190 میلیارد دلار تشکیل می‌دهند. علاوه بر این، طبق گفته وزارت انرژی ایالات متحده، پنجره‌ها 30 درصد از اتلاف انرژی گرمایش و سرمایش یک ساختمان تجاری را تشکیل می‌دهند که برای مالکان این ساختمان‌ها سالانه حدود 50 میلیارد دلار هزینه در بر دارد.

پنجره‌های مبتنی بر نقاط کوانتومی که توسط «UbiQD» و با نام «WENDOW» تولید شده، اخیراً در یک سری از پروژه‌های نمایشی، از جمله یک ساختمان پردیس در دانشگاه واشنگتن غربی نصب شده و این شرکت مدعی است که بزرگترین پنجره خورشیدی نصب شده تا کنون به شمار می‌رود. گفتنی است که استفاده از این پنجره‌ها، قابلیت ارائه طرح‌ها و رنگ‌های بسیار جذاب را فراهم نموده و برای مثال، نمونه نصب شده در دانشگاه واشنگتن در رنگ‌های زرد و نارنجی می‌باشد.

در حالی که پنجره‌های خورشیدی کارایی کمتری نسبت به پنل‌های خورشیدی معمولی دارند، اما آن‌ها جایگزینی مناسب برای ترکیب اجزای فتوولتائیک با مصالح مورد استفاده در محیط ساختمان می‌باشند. «UbiQD» همچنین پنل‌های نیمه شفافی برای استفاده در گلخانه‌ها تولید نموده که با ادغام با ذرات نورتاب، عملکرد مطلوبی برای تبدیل نور به طول موج‌های مناسب دارا می‌باشند. این پنل‌‌ها که «UbiGro» نام دارند، طیفی از رنگ ایجاد نموده که برای رشد گیاهان مطلوب می‌باشد. آزمایش‌‌های انجام شده حکایت از این واقعیت دارد که استفاده از این محصول، منجر به افزایش 21 درصدی گلدهی گل‌های شمعدانی، افزایش 14 تا 28 درصدی رشد توت فرنکی و افزایش 8 درصدی عملکرد تولید شاهدانه می‌شود.

 

مرجع: «PV Magazine»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.