آخرین اخبار

جذب سرمایه ۱۵ میلیون دلاری برای تحول در تولید تراشه‌ها

جذب سرمایه ۱۵ میلیون دلاری برای تحول در تولید تراشه‌ها

یک استارت‌آپ دانمارکی فعال در حوزه توسعه تراشه‌های الکترونیکی، موفق به جذب سرمایه 15 میلیون دلاری شده است. آتلانت (ATLANT 3D) مدعی است که به کمک فناوری انحصاری خود، هر شرکتی در هر گوشه‌ای از جهان را قادر می‌سازد که به صورت کاملاً مستقل برای تولید میکروچیپ‌ها اقدام نماید. این جذب سرمایه 15 میلیون دلاری، در قالب سری «A» و به رهبری یک صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر انگلیسی به نام «West Hill Capital» انجام گرفته و هدف از آن، تبدیل فناوری برافکن این استارت‌آپ به یک محصول قابل دسترس در بازارهای جهانی یاد شده است.

آتلانت یک شرکت فعال در حوزه هاردتک (فناوری‌های سخت) بوده که در سال 2018 تأسیس شده است. این شرکت، یک فناوری کاملاً جدید را توسعه می‌دهد که تولید پیشرفته مواد و تجهیزات الکترونیکی را در سطح اتمی ممکن می‌سازد. آتلانت مدعی است که «برای یک روش کاملاً جدید به منظور انجام پردازش‌های میکرو و نانو، کدها را شکسته است.»

فناوری تولید نانویی این شرکت که با عنوان «Nanofabricator» از آن یاد شده، امکان تولید پیشرفته به کمک راهکارهای مبتنی بر هوش مصنوعی را ممکن نموده است. به کمک این فناوری، امکان ایجاد الگوهای موجود بر روی سطوح پیچیده، با موادی با زیرلایه‌های مختلف فراهم خواهد بود.

ماکسیم پلاخوتنیوک (Maksym Plakhotnyuk)، بنیان‌گذار آتلانت در خصوص فناوری ابداعی این شرکت می‌گوید: «ما یک میکرو نازل اختراع کرده‌ایم که به ما امکان می‌دهد تا مواد شیمیایی را به سطح آورده و کنترل دقیق اتمی از آنچه روی سطح اتفاق می‌افتد، داشته باشیم.  این فناوری به تغییر روش‌های تولید لوازم الکترونیکی و ریزتراشه‌هایی که امروزه در همه دستگاه‌های دیجیتال مدرن، از تلفن‌ها گرفته تا کنسول‌های بازی و ماشین‌ها استفاده می‌شوند، کمک نموده و می‌توان آن‌ها را به جای ارسال در سراسر جهان، به صورت محلی تولید کرد. فرآیند چند مرحله‌ای کنونی، ریشه بحران‌های زنجیره تأمین جهانی است که باعث کمبود دستگاه‌های الکترونیکی شده و موانع زیادی برای نوآوری ایجاد نموده است و این فناوری می‌تواند به حذف آن کمک زیادی نماید».

آتلانت به دنبال آن است که هاب‌های محلی را توسعه داده که در آن شرکت‌های کوچک و بزرگ بتوانند مواد و لوازم الکترونیکی جدید را از ابتدا طراحی کرده و آن‌ها را در داخل تولید نمایند. این استارت‌آپ مدعی است که این روش نه تنها ارزان‌تر از روش‌های کنونی خواهد بود، بلکه مسیر نوآوری را برای توسعه تجهیزات الکترونیکی جدیدتر هموار می‌نماید. این شرکت رنج گسترده‌ای از مشتریانی همچون ناسا یا شرکت معروف سونی را داشته که در میان سرمایه‌گذاران آتلانت نیز قرار دارد.

برای شروع، آتلانت بر روی کاربردهایی مانند نیرورسانی به خودروها (مانند باتری‌های جدید)، زیرساخت‌های «5G»، دستگاه‌های مورد نیاز برای متاورس و همچنین برنامه‌های نوظهوری مانند نانوالکترونیک و مواد و دستگاه کوانتومی تمرکز دارد.

  

مرجع: «Sifted.eu»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.