آخرین اخبار

جذب سرمایه 52 میلیون دلاری برای درمان‌ مبتنی بر RNA

جذب سرمایه 52 میلیون دلاری برای درمان‌ مبتنی بر RNA

سوئیچ تراپیک (Switch Therapeutics) که یک شرکت زیست‌فناوری پیشگام در استفاده از علم «RNA» برای درمان بیماری‌ها است، موفق به جذب سرمایه 52 میلیون دلاری شده است. این شرکت رویکرد جدیدی نسبت به علم پزشکی داشته و به دنبال آن است که با تلفیق نانوفناوری و «RNA»، طیف وسیعی از بیماری‌ها را هدف قرار داده و سیستم عصبی مرکزی را تحت تأثیر قرار دهد.

پلتفرم نوآورانه کازی (CASi) یا «Conditionally Activated siRNA» این شرکت، مبتنی بر فناوری توسعه یافته توسط محققین مشهور در حوزه «RNA» و دارو در «Caltech»، مدرسه پزشکی هاروارد و «City of Hope» می‌باشد. کازی خواص سودمند «RNA»های تک‌رشته‌ای و دو رشته‌ای را در یک مولکول ترکیب نموده و امکان فعالیت «RNAi» انتخابی سلول را فراهم می‌کند.

این دور جذب سرمایه سری A، به رهبری «Insight Partners» و «UCB Ventures» و همراهی سرمایه‌گذارانی همچون «Upfront Ventures»، «BOLD Capital Partners »، «Eli Lilly and Company»، «Ono Venture Investment»، «Digitalis Ventures»، «Dolby Family Ventures»، «Free Flow Ventures» و «PhiFund Ventures» انجام گرفته است. سرمایه جمع‌آوری شده برای انتخاب یک گزینه عملیاتی و پیشبرد آن در راستای توسعه برنامه اصلی سوئیچ تراپیک برای درمان بیماری سیستم عصبی مرکزی استفاده شده و همچنین رویکرد جذب استعدادهای برتر تحقیق‌و‌توسعه‌ای و جلب توجه شرکت‌های مختلف برای کمک به تسریع رشد این شرکت را تقویت می‌نماید. این شرکت همچنین قصد دارد تا از طریق همکاری‌های دارویی با دیگر شرکت‌ها، فرصت‌هایی را برای گسترش پلتفرم کازی در حوزه‌های جدید کشف نماید.

دکتر دی داتا (Dee Datta) که از هم‌بنیانگذاران و مدیرعامل سوئیچ تراپیک است، در این خصوص می‌گوید: «این یک دوران تحول‌آفرین برای داروهای RNA است. ما از اینکه اکتشافات علمی خود را در روش‌هایی به کار می‌بریم که می‌تواند منجر به پیشرفت‌های درمانی جدید، با پتانسیل درمان برخی از مخرب‌ترین بیماری‌ها شود، هیجان‌زده‌ایم. رویکرد ما از مولکول‌های جدید CASi استفاده نموده که به طور منحصربه‌فرد و مؤثری می‌توانند خود را تحویل داده و در عین حال دارای قدرت بالا و مدت اثر طولانی می‌باشند. علاوه بر این، ما می‌توانیم مولکول‌های CASi را طوری طراحی کنیم که فقط در سلول‌های منتخب فعال شده و به اهدافی که ممکن است به رویکردهای دقیق RNAi نیاز داشته باشند، اجازه گسترش می‌دهند. ما از حمایت سرمایه‌گذاران خود سپاسگزاریم و مشتاقیم که تحقیقات خود را برای ایجاد خطوطی در سطح جهانی ادامه دهیم.»

 

مرجع: «Business Wire»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.