آخرین اخبار

کنترل تداخل‌های الکترومغناطیسی به کمک مستربچ‌های حاوی گرافن

کنترل تداخل‌های الکترومغناطیسی به کمک مستربچ‌های حاوی گرافن

گرافنست (Graphenest) که یک استارت‌آپ پرتغالی فعال در حوزه توسعه راهکارهای صنعتی مختلف مبتنی بر گرافن است، همکاری جدیدی با هوبرون (Hubron International) آغاز نموده که یک شرکت انگلیسی پیشرو و شناخته‌شده جهانی در زمینه تولید مستربچ‌های پلاستیک و همچنین ترکیبات هادی می‌باشد. هدف از این همکاری استراتژیک، کشف، توسعه و تجاری‌سازی مستربچ‌های پلیمری مبتنی بر گرافن و ترکیباتی با عملکرد بالا برای محافظت در برابر تداخل الکترومغناطیسی (EMI) به منظور تولید محفظه‌های الکترونیکی است.

نقطه آغازین این همکاری، تولید یک ترموپلاستیک مبتنی بر گرافن بوده که برای استفاده به عنوان یک محافظ «EMI» در فرکانس‌های متوسط- بالا و بالا (برای 5G و فراتر از آن) مناسب می‌باشد. در همین راستا، بر اساس قرارداد منعقد شده بین طرفین، دانش گرافنست در خصوص تولید گرافن و توسعه محصولات محافظ و همچنین دارایی‌های فکری این شرکت از یک طرف و تخصص هوبرون در حوزه تولید مستربچ‌های سیاه و پلیمرهای رسانا به عنوان اجزایی برای قطعات الکتریکی و الکترونیکی از طرف دیگر، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گرافنست راهکارهایی مبتنی بر گرافن برای سیستم‌های محافظ «EMI» برای بخش‌های خودرو و الکترونیک ارائه نموده است. هدف اصلی این موارد، جایگزینی فلزات با پوشش‌های رسانا و سیستم‌های پلاستیکی مقرون‌به‌صرفه، فوق‌سبک و پایدار است. برونو فیگوایردو (Bruno Figueiredo)، مدیرعامل گرافنست در خصوص این محصولات و پتانسیل قابل توجه آن‌ها می‌گوید: «استفاده از ترکیبات پلیمری مبتنی بر گرافن که می‌توانند به طور مؤثری از غلظت‌های بالای امواج مایکروویو و امواج میلی‌متری (5G/6G) محافظت کنند، در آینده نزدیک بسیار مهم خواهد بود. ما شاهد افزایش علاقه به این محصولات هستیم، بیشتر به این دلیل که وسایل الکترونیکی بیشتری در حال اتصال به یکدیگر می‌باشند و در نتیجه دیگر نمی‌توانیم کاملاً به فلزات سنتی و ناپایدار تکیه کنیم.»

رابرت لورن (Robert Laurent)، مدیر فنی هوربون در خصوص آغاز همکاری با گرافنست ابراز می‌دارد «ترکیب بین فناوری کرافنست و مستربچ هوبرون و ترکیب آن‌ها، نوآوری را به سمت بهترین پلیمرهای رسانا، به‌ویژه برای صنایع حمل‌و‌نقل الکتریکی و الکترونیک سوق می‌دهد.»

 

درباره گرافنست:

گرافنست یک استارت‌آپ پرتغالی است که در سال 2015 میلادی راه‌اندازی شده است. این شرکت نانویی از سال 2017 میلادی به عضویت «Graphene Flagship» درآمده و در چندین تلاش پیشگامانه از جمله پروژه «NeuroStimSpinal» که در حال توسعه مواد برای بهبود آسیب‌های نخاعی است، مشارکت داشته است. این استارت‌آپ در پی چندین دور جذب سرمایه، تا کنون موفق به جمع‌آوری بیش از 2 میلیون دلار شده که سهم اعظم آن‌ها از طریق برنامه‌های دولتی یا حمایتی اتحادیه اروپا تأمین شده است.

 

درباره هوبرون:

هوبرون یک شرکت انگلیسی متخصص و شناخته‌ شده جهانی در زمینه تولید انواع مستربچ‌ها است. این شرکت که در سال 1932 میلادی راه‌اندازی شده، مجموعه گسترده‌ای از گریدهای تخصصی شامل ترکیبات رسانا، مستربچ‌های مهندسی، پلیمرهای تخصصی، مستربچ‌های با افزودنی گرافن، گرافیت و سایر مواد را برای بهبود خواص و عملکرد محصول نهایی تولید می‌کند.

  

مرجع: «StatNano»

 

اخبار مرتبط:

عرضه پلی‌اتیلن تقویت شده با گرافن به بازارهای ژاپن

نانو مستربچ‌های پلیمری رسانا و نیمه رسانا

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.