آخرین اخبار

حمایت مالی ۲.۴ میلیون دلاری از یک استارت‌آپ برای بهبود باتری‌ها

حمایت مالی ۲.۴ میلیون دلاری از یک استارت‌آپ برای بهبود باتری‌ها

آتیوس سیستم (Ateios Systems) که یک استارت‌آپ نوآور در زمینه مواد مورد نیاز برای باتری‌ها است، اخیراً خبر از حمایت مالی 2.4 میلیون دلاری وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا داده است. این حمایت مالی در راستای کمک به بهبود عملکرد و تولید مواد باتری دریافت شده که در انواع کاربردهای نظامی قابل استفاده می‌باشد.

آتیوس توسط دو فارغ التحصیل «UC San Diego» راه‌اندازی شده است که یکی از آن‌ها دکتر راجان کومار (Rajan Kumar) فارغ‌التحصیل دکترای نانومهندسی می‌باشد. کومار عاشق باتری‌ها است و آن‌ها را برای آینده تکنولوژیکی حیاتی می‌داند. او مشتاقانه در این خصوص می‌گوید: «باتری‌ها مانند یک جادو هستند که به تلفن، ماشین، وسایل الکترونیکی و همه وسایل اطراف ما جان می‌بخشند.»

کومار که در حال حاضر مدیر عامل آتیوس است، در خصوص این جذب سرمایه و فرصت‌های پیش رو به واسطه این همکاری جدید نیز ابراز داشته: «این یک افتخار باورنکردنی برای تیم ما است که روی یک راه حل حیاتی باتری برای نظامیان ما که اغلب نیازمند استفاده از ابزارهای مختلف هستند، کار می‌کنیم. دانش حاصل از انعقاد این قرارداد، توسعه برنامه‌های کاربردی تجاری را ممکن نموده و سایر پروژه‌های آزمایشی ما با شرکایمان را تسریع خواهد کرد.»

کومار معتقد است از آنجاکه ایالات متحده 87 درصد از باتری مورد نیاز خود را از چین وارد می‌کند، باید یک استراتژی قوی برای ترویج استارت‌آپ‌های این حوزه در پیش بگیرد: «ما واقعاً باید مشابه ذهنیتی که برای نیمه‌هادی‌ها وجود دارد، برای باتری‌ها هم سرمایه‌گذاری کنیم، زیرا جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی و حتی نظامی دارند. کشور در نیمه‌هادی‌ها سرمایه‌گذاری کرده است، زیرا تراشه‌ها در اکثر سلاح‌ها گنجانده شده‌اند. این در حالی است که در میدان جنگ باتری‌ها یکسان هستند و هر سرباز 16 تا 20 پوند باتری حمل می‌کند.»

گفتنی است که حمایت وزارت دفاع آمریکا، آتیوس را قادر می‌سازد تا توسعه مواد پیشرفته و فرآیندهای تولید خود را در آمریکای شمالی تسریع نموده و زنجیره تأمین داخلی باتری‌ها را تقویت کند.

لازم به ذکر است که فناوری اصلی آتیوس، استفاده از پرتوهای الکترونی را به جای حلال‌های سمی در ساخت الکترودهای باتری ممکن ساخته و بدین شکل، فرآیند سریع‌تر، کم‌هزینه‌‌تر و بدون انتشار می‌گردد. کومار خاطرنشان می‌کند: «این نوآوری کلیدی ماست. ما آن را با یک محصول باتری که در حال ارائه به مشتریان و شرکای تولیدی هستیم، نشان دادیم. علاوه بر این، ما مشکلات مختلفی را در فرآیند تولید شناسایی کرده‌ایم و در آنجا نیز شروع به نوآوری نموده‌ایم.»

 

 

مرجع: «Today UCSD»

 

اخبار مرتبط:

راه‌اندازی خط تولید سلول‌ها‌ی لیتیوم یونی در هند

استفاده از باتری‌هایی با آندهای نانویی در نسل بعدی خودروهای مرسدس بنز

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.