آخرین اخبار

حوزه مدیریت شهری، جولانگاهی جدید برای استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان

حوزه مدیریت شهری، جولانگاهی جدید برای استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان

امروزه با توسعه فناوری در بخش‌های مختلف، کسب‌وکارهای نوپا و عمدتاً بر پایه نوآوری، نمودی خاص از خود نشان داده و در مدتی اندک، جایگاهی بس بزرگ را به خود اختصاص می‌دهند. این گستردگی موضوعی، تا جایی است که امکان ورود شرکت‌های استارت‌آپی را به جایگاه‌های بزرگ مالی و همکاری با بانک‌ها، ورود به حوزه خودروسازی و عرضه نوین‌ترین و به‌روزترین فناوری‌های پرمخاطب و ... فراهم می‌نماید. مسئله ورود استارت‌آپ‌ها به حوزه‌های مختلف کسب‌وکاری، مختص کشورهای توسعه‌یافته نبوده و کشورهای مختلف از جمله ایران، در این راستا قدم‌های به نسبت والایی برداشته‌اند. در همین راستا، حمایت‌های اخیر صورت گرفته از استارت‌آپ‌های داخلی فعال در حوزه‌های شهری، یکی دیگر از مواردی است که در دستور کار نهادهای ذیربط قرار گرفته و می‌تواند در راستای استفاده حداکثری از پتانسیل‌های کارآفرینی و نیروی انسانی برجسته در کشور، پرده بردارد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، در حاشیه رویداد ارائه نیازهای فناورانه و نوآورانه شهرداری تهران در حوزه مدیریت پسماند شهری، اظهار داشت: «امروزه حوزه مدیریت شهری، به یکی از مهم‌ترین جولانگاه‌های استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان بدل شده است. شکوفایی اکوسیستم نوآوری، مستلزم نقش‌آفرینی فعال همه بازیگران این اکوسیستم است. خلاقیت و نوآوری، می‌تواند جان تازه‌ای در کالبد شهر ما بدمد. استارت‌آپ‌ها در حوزه‌های مختلف شهری، از حمل‌ونقل تا محیط‌زیست و سلامت از راه رسیده و نشان می‌دهند که می‌توان مسائل مزمن این شهر را، خلاقانه، ارزان و با مشارکت مردم حل نمود.»

این سخنان در راستای همکاری‌های تنگاتنگ صندوق نوآوری و شکوفایی و شهرداری بیان گردیده و تأییدی است بر سیاست‌های اخیر این نهاد در توسعه و تسهیل فعالیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف، به‌ویژه حوزه مدیریت شهری. در همین راستا، هدف اصلی این مشارکت، ایجاد زنجیره‌ای از استارت‌آپ‌ها و شرکت دانش‌بنیان، حول شهرداری تهران و سازمان‌های تابعه معرفی شده که بتوان به تحقق شعار سال، با عنوان رونق تولید، کمک نمود.

رویداد برگزار شده نیز، اولین رویداد از سلسله رویدادهای «ارائه نیازهای فناورانه و نوآورانه شهرداری تهران» محسوب شده که با محوریت «مدیریت هوشمند پسماند شهری»، برگزار گردید. در این رویداد، شهرداری تهران 14 نیاز مهم خود را در حوزه مدیریت پسماند شهری ارائه کرده و صاحبان ایده، به ارائه راه‌حل‌های خلاقانه خود در این حوزه پرداختند.

به گفته مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی، همکاری این صندوق با شهرداری تهران، در سه محور «رویدادهای B2B برای حل مسائل شهری»، «اجرای پروژه‌های بزرگ (مگا پروژه‌ها)» و «تخصیص فضا به شتاب‌دهنده‌ها» است که در مورد آخر، شهرداری فضایی را به شتاب‌دهنده‌ها تخصیص داده و صندوق نوآوری و شکوفایی، آن را به لحاظ مالی تأمین می‌کند. بحث مدیریت پسماند را می‌توان یکی از مثال‌های محور «رویدادهای B2B» دانست که در تاریخ نهم اردیبهشت ماه سال جاری، در تالار ایوان شمس تهران برگزار شد.

 

مرجع: « MehrNews»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.