آخرین اخبار

همکاری مؤسسه نانوی دانشگاه سیدنی و نیروی هوایی استرالیا

همکاری مؤسسه نانوی دانشگاه سیدنی و نیروی هوایی استرالیا

مؤسسه نانوی دانشگاه سیدنی و نیروی هوایی سلطنتی استرالیا، در یک همکاری دوجانبه، به دنبال دسترسی به فناوری جدید سنجش از راه دور هستند. این فناوری که به سفارش وزارت دفاع استرالیا در حال توسعه است، دستگاه‌های نانومقیاس سنجش از راه دور جدیدی را شامل شده که قابلیت ارزیابی محیط‌های فیزیکی، شیمیایی، بیولوژیکی، صوتی یا الکترومغناطیسی را، دارا می‌باشند.

این همکاری مشترک که در قالب پروژه «جریکو» شناخته می‌شود، به‌منظور بهبود توان دفاعی استرالیا در برابر تهدیدات فناورانه پیشرفته، راه‌اندازی شده و امکان نظارت بر حوزه‌های فضایی و زیر سطح آب را، فراهم می‌نماید. معاون فرمانده نیروی هوایی استرالیا، «مارشال گوین ترنبال»، در خصوص لزوم دسترسی به این فناوری‌های پیشرفته و همکاری‌های فناورانه مورد نیاز برای دستیابی به آن‌ها، اظهار می‌دارد: «حسگرهای پیشرفته، این امکان را برای محیط‌های پیچیده فراهم می‌نمایند که بتوان تصاویری واضح و قابل قبول،‌ تهیه نمود. ما به منظور به دست آوردن و حفظ یک حاشیه رقابتی امن در دنیای متغیر کنونی، نیاز به متفاوت فکر کردن داریم و این کاری است که به تنهایی نمی‌توانیم انجام دهیم.»

«کارا رایلی»، مدیر طراحی‌های نوآورانه در پروژه جریکو، با اشاره به اینکه این فناوری، با توجه به شرایط محیطی استرالیا و عواملی همچون رطوبت، پوشش گیاهی و سایر عوامل محیطی اثرگذار در عملکرد حسگرهای هوایی، بهینه‌سازی شده است، می‌گوید: «نتایج دقیق طراحی‌های دانشگاه سیدنی، در کنار تجربه نیروی هوایی، می‌تواند توان دفاعی استرالیا را بالا ببرد».

لازم به ذکر است که در این فناوری، به‌منظور کاهش اندازه، وزن و توان مصرفی، فناوری‌های سنجش از راه دور هوشمند، توسط پلتفرم‌های فوتونی و در قالب تراشه‌های بسیار کوچک، ساخته می‌شوند. از این ‌رو، می‌توان از این فناوری، در پلتفرم‌های سیار یا هوایی، استفاده نمود.»

 

مرجع: «sydney.edu»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.