آخرین اخبار

جذب سرمایه ۶۰۰ هزاریورویی طی یک سرمایه‌گذاری جمعی

جذب سرمایه ۶۰۰ هزاریورویی طی یک سرمایه‌گذاری جمعی

یک شرکت فعال در حوزه نانوفناوری، از طریق یک پلتفرم سرمایه‌گذاری جمعی، موفق به جذب سرمایه 600 هزار یورویی شده است. این شرکت که «Nanusens» نام دارد، به منظور تأمین سرمایه مورد نیاز خود، از طریق وب‌سایت «Crowdcube» اقدام نموده و موفق به جذب سرمایه‌گذاران خصوصی به کسب‌وکار خود شده است.

در فرایند سرمایه‌گذاری جدید، بیش از 750 سرمایه‌گذار خصوصی از 49 کشور جهان، برای سرمایه‌گذاری در این شرکت نانویی اقدام نموده‌اند که از این میان، می‌توان به شرکت‌هایی نظیر «Inveready»، «Caixa»، «Capital Risc» و «Dieco Capital» اشاره نمود. شایان ذکر است که این شرکت پیش‌تر نیز، از طریق همین پلتفرم سرمایه‌گذاری جمعی، موفق به جذب یک سرمایه 2 میلیون یورویی شده بود.

نانوسنس از یک تیم نه نفره تشکیل شده که در بارسلونای اسپانیا مستقر است. این شرکت، با تمرکز بر فناوری نانو، تولید تراشه‌های مختلف برای استفاده در موبایل و همچنین میکروارگانیسم‌ها را در برنامه کاری خود داده که با استقبال قابل توجه بازار روبرو شده است. همچنین این شرکت، نوعی فرآیند نوآورانه را برای تولید نانوحسگرهای موبایل طراحی نموده که استقبال بی‌نظیری را به دنبال داشته است. همچنین در سال گذشته، نانوسنس به بازار هدفون‌های بی‌سیم نیز ورود نمود که این بازار، نرخ رشد تجاری بسیار بالایی دارد.

شاید مسئله انتخاب حوزه فعالیت، یکی از شاخصه‌های مهمی باشد که بتوان برای نانوسنس در نظر گرفت؛ چراکه تمامی حوزه‌هایی که این شرکت به آن‌ها ورود نموده، با پتانسیل قابل توجهی در بازار روبرو گردیده است و احتمالاً همین مسئله، علاقه‌مندی قابل توجه سرمایه‌گذاران برای ورود به این شرکت را به خود جلب نموده است؛ مسئله‌ای که نانوسنس را به ارزش 4.9 میلیون پوندی رسانده و به این شرکت کمک نموده تا بیش از 3 برابر هدف اولیه خود، جذب سرمایه داشته باشد. در همین راستا، این شرکت برنامه‌های توسعه‌ای خود را به صورت جدی دنبال نموده و با راه‌اندازی دفتری در لندن، به دنبال راه‌اندازی یک تیم فعال در چین است.

گفتنی است، یکی از روش‌های جذب سرمایه که در سال‌های اخیر مورد توجه و استقبال کارآفرینان و شرکت‌های استارت‌آپی قرار گرفته، سرمایه‌گذاری جمعی است. سرمایه‌گذاری جمعی را می‌توان یک فراخوان عمومی از طریق اینترنت، برای تأمین منابع مورد نیاز به صورت کمک بلاعوض و یا تبادل انواع پاداش یا سهام، به‌منظور حمایت از ابتکارات در رسیدن به اهداف مشخص توصیف نمود. اگر این مفهوم را به زبان ساده بیان نماییم، می‌توان گفت: «فرد متقاضی سرمایه، ایده و برنامه خود را از طریق واسطه‌های اینترنتی تأمین مالی، مطرح نموده و در صورت جذاب و قابل قبول بودن طرح کسب‌وکار برای مخاطبین، صدها و در برخی مواقع، هزاران نفر از علاقه‌مندان، اقدام به سرمایه‌گذاری وجوه نسبتاً کمی برای پشتیبانی و توسعه ایده مذکور می‌نمایند. مجموع این مبالغ، می‌تواند راه‌اندازی و توسعه یک کسب‌وکار نوپا را ممکن سازد.»

 

مرجع: «Crowdfund Insider»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.