آخرین اخبار

عرضه تجاری ایمپلنت‌های بهبود یافته به کمک فناوری نانو

عرضه تجاری ایمپلنت‌های بهبود یافته به کمک فناوری نانو

شرکت نانوویس «Nanovis»، پس از ارائه موفق نمونههای اولیه و تستهای انجام شده بر روی آنها، خبر از نهایی شدن نانوتیوبهای بیوسرامیک خود برای استفاده در بدن بیماران داده که به دنبال آن، تجاریسازی این محصولات نانویی امکانپذیر شده است. محصول جدید نانوویس، از فناوری پتنت شده منحصربهفردی برخوردار بوده که بیوسرامیکها به کمک سطوحی متشکل از نانوتیوبها، بهبود یافته و ویژگی‌های مناسبی را برای استفاده در بدن بیماران ارائه می‌نمایند.

نانوویس با بهره‌گیری از فناوری نانو، موفق به دستیابی به تکنیک‌های انحصاری باارزشی شده که امکان ارائه یک داربست تیتانیومی متخلخل «FortiCore» برای استفاده در داخل بدن را فراهم نموده است. این داربست متخلخل، با بهره‌گیری از نانوتیوب‌ها، با بهبود قابل توجه سطح همراه شده که امکان اتصال بهتر استخوان و رشد آن بر روی ایمپلنت را فراهم می‌نماید. نانوویس با عرضه نمونه اولیه برای استفاده توسط جراحان، موفق به دریافت فیدبک‌های بسیار مثبتی شده که انگیزه این شرکت را برای عرضه تجاری این محصول، به شدت بالا برده است.

دکتر «Douglas Pahl» از کلینیک «Hughston»، در خصوص اثرگذاری نانوفناوری بر روی توسعه ایمپلنت‌های نانوویس اظهار می‌دارد: «فناوری‌های مرتبط با سطوح ایمپلنت‌ها، به شدت توسعه یافته‌اند. در حال حاضر، جراحان به کمک فناوری‌های پیشرفته نانویی، امکان استفاده از ایمپلنت‌ها در داخل بدن بیماران را خواهند داشت که از حفرات به هم مرتبطی با عمق زیاد تشکیل شده‌اند. من از وضعیت دانش کنونی نسبت به یک سال کذشته، بسیار خوشحالم. استفاده از این فناوری‌ها و پتانسیل‌های موجود در آن‌ها، این امکان را فراهم می‌آورد تا به نتایج جراحی بهتری دست یابیم.»

دکتر «John Gorup»، از مرکز «Indiana Spine» نیز، در خصوص داربست‌های «FortiCore» اظهار می‌دارد: «این محصول جدید، بر روی بیمارانی که از ناحیه گردن و کمر مشکل داشتند، به خوبی عمل نموده و با توجه به تخلخل‌های بسیار زیاد و همچنین سطوح ارتقا یافته به کمک نانوتیوب‌ها، سطوح به خوبی برای اتصال با استخوان مناسب بوده و امکان رشد استخوان از طریق ایمپلنت را فراهم می‌نمایند».

مدیرعامل نانوویس، «Matt Hedrick»، در خصوص دستاوردهای این شرکت ابراز میدارد: «ما از موفقیت نمونه آلفای عرضه شده بسیار خوشحالیم. فیدبکهای دریافتی در خصوص استفاده از این نوآوری در جراحیها، بسیار مثبت و قابل تحسین بوده و این انگیزه و تلاش ما برای تجاریسازی فناوری را چندبرابر نموده است. ما موظف به کاهش درد و رنج در بیماران بوده و به دنبال توسعه محصول خود برای استفاده در کاربردهای مختلف ایمپلنتی در داخل بدن هستیم». گفتنی است که نانوییس یک شرکت مبتنی بر پلتفرم فناوری در حوزه کمک به جراحی‌ها و بیمارستان‌ها برای رفع عیوب و همچنین عفونت‌های حاصل به کمک فناوری نانو است که کمک شایانی را در هر دو حوزه به جراحان و بیمارستان‌ها ارائه نموده و شرایط مناسب‌تری را برای بیماران به ارمغان آورده است.

 

مرجع: «Ortho Spine News»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.