آخرین اخبار

تلاش یک شرکت نانویی برای گسترش سبد محصولات در صنعت حمل‌ونقل

تلاش یک شرکت نانویی برای گسترش سبد محصولات در صنعت حمل‌ونقل

یک شرکت فعال در حوزه نانوفناوری، در تلاش است تا با تولید و عرضه محصولات نانویی مرتبط با صنعت حمل‌ونقل، جایگاه خود را در این بازار ارزشمند تقویت نماید. شرکت «C-Bond Systems» که پیش از این نیز با همکاری دانشگاه رایس، موفق به توسعه فناوری انحصاری تقویت شیشه‌های اتومبیل با استفاده از محصولات نانوساختار شده بود، در تدارک تجاری‌سازی مجموعه‌ای از محصولات نانویی جدید بوده که برای صنعت حمل‌ونقل توسعه یافته‌اند.

شایان ذکر است، «C-Bond» که در حال حاضر محصولاتی نظیر تمیزکننده‌ها، ضد باکتری‌ها و انواع محافظ سطوح مبتنی بر فناوری نانو را برای خودروها ارائه می‌نماید، در صدد است تا محصولات مربوطه را تحت نام تجاری «C-Bond Transportation Solutions Group»، به بازار عرضه نماید. در همین راستا، بنا بر استراتژی جدید شرکت، قرار است با توسعه هر چه بیشتر این محصولات، بازار حمل‌ونقل را به‌طور گسترده‌تری هدف قرار داده و به صورت جدی‌تری به این ورود نماید. اسکات سیلورمن (Scott R. Silverman)، مدیر اجرایی «C-Bond»، در زمینه استراتژی جدید این شرکت اظهار داشته: «استراتژی ما، راه‌اندازی یک خط تولید اختصاصی به منظور توسعه روش‌های تمیزکننده و محافظ برای صنعت خودرو است که می‌تواند مکملی برای فناوری‌های حال حاضر شرکت باشد. ما هم‌اکنون محصولات خود را به یک شبکه توزیع استثنایی، شامل فروشندگان و ارائه‌دهندگان خدمات تعمیر و جایگزینی شیشه و شرکت‌های گارانتی‌کننده ارائه می‌دهیم و امیدواریم که در سال‌های آتی، با رشد مداوم درآمدها، برند خودمان را ارزشمندتر از گذشته نماییم».

گفتنی است که «C-Bond»، در سال 2007 میلادی و با هدف اولیه توسعه فناوری‌های پیشرفته نانویی تأسیس گردید. این شرکت، به‌عنوان اولین موفقیت تجاری خود، فناوری پتنت شده و انحصاری تقویت شیشه را به بازار عرضه نمود. محلول «C-Bond NanoShieldTM»، از طریق نفوذ در سطح شیشه و پرنمودن نقص‌های میکروسکوپی موجود، تقویت شیشه را موجب می‌گردد. با توجه به اهمیت والای این محصول برای «C-Bond»، این شرکت به منظور محافظت از دستاورد خود و یافتن یک جایگاه ویژه در بازار، هم مسئله ثبت اختراع و هم ثبت علامت تجاری مرتبط را به شکل جدی پیگیری نموده و به ثمر رسانیده است. شایان ذکر است که این شرکت، تنها به توسعه فناوری نگاه نداشته و به عنوان یک شرکت فناور نانویی، به دنبال توسعه بازار خود و یافتن هرچه بیشتر مشتریان نیز بوده است. در همین راستا، این شرکت همکاری‌های مختلفی را آغاز نموده که نمونه بارز آن، همکاری با شرکت «SSi»، در راستای گسترش توزیع محصول اساسی «نانوشیلد» است.

نگاهی به تلاش‌های همه‌جانبه «C-Bond»، به خوبی نشان می‌دهد که به منظور موفقیت روزافزون، تنها نیاز به داشتن یک فناوری منحصربه‌فرد نبوده و بایستی به جنبه‌های مختلف تکنولوژیکی، حفاظت از دارایی‌های فکری، تیم‌سازی، همکاری‌های فناورانه، بازاریابی و بسیاری از موارد دیگر نیز توجه داشت. همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی (همکاری با دانشگاه رایس)، ثبت پتنت و علائم تجاری (نانوشیلد)، تلاش برای توسعه و بهبود برند شرکت و تلاش برای توزیع و بازاریابی بهتر (همکاری با «SSI»)، از جمله نکات شایان ذکری است که استارت‌آپ‌های نانویی و فناور ایرانی نیز، بایستی به آن توجه ویژه داشته و با الگو برداری نسبی از آن‌ها، تنها خود را در انحصار توسعه یک فناوری که بازار و مشتری واقعی آن مشخص نیست، قرار ندهند. در راستای لزوم در نظرگرفتن پارامترهای مختلف و توسعه قابلیت‌های متنوع در تیم‌های بنیان‌گذار مجموعه‌های استارت‌آپی، نانومچ در برنامه تجاری‌سازی خود، تیم‌ها را از منظرهای مختلف هدایت نموده و در تلاش است که در نهایت، یک تیم کارآفرین تمام‌عیار، در غالب یک شرکت قوی، از برنامه نانومچ خارج شود.

 

مرجع: «Globe Newswire»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.