آخرین مقالات

هنری فورد و داستان اسب بخارش

هنری فورد و داستان اسب بخارش

ما همواره با مباحثی درباره خلاقیت و نوآوری مواجه بوده‌ایم، زمانیکه شعار تجاری معروف هنری فورد مطرح شد این نظریه با تمسخر برخی مواجه گردید. دو گروه مخالف یکدیگر در برخورد با این نظریه شکل گرفتند: یک گروه با اشتیاق فراوان در مورد ارزش و اعتبار نوآوری در ارتباط با بازخوردی که از طرف مشتریان دریافت کرده بودند صحبت می‌کردند، و در طرف دیگر برخی معتقد بودند که نوآوری حقیقی از دیدگاه‌های بسیار باارزش و منحصر بفرد بوجود می‌آید. گروه دوم حامی افرادی بودند که بازار و تجارت را نادیده گرفته و صرفا محصولی را با دیدگاه ارزشمندی که دارند برای آیندگان تولید می‌کنند و به نیاز امروزه مشتری توجهی ندارند.
مدیران جدید و تازه‌کار توجه بیشتری لازم دارند

مدیران جدید و تازه‌کار توجه بیشتری لازم دارند

با گذشت سال‌های متمادی از تجربه شغل مدیریت من در شرکت‌های مختلف، در طی پنج سال اخیر پیشرفت من در زمینه مدیریت و رهبری یک گروه بسیار چشمگیر و ارزشمند بوده است. این تجربیات شامل همراهی من با بسیاری از مدیران اجرایی و برگزاری جلسات متعدد با حضور مدیران بسیار مشهور و معتبر، همچنین شرکت در فرایند طولانی‌مدت شکل‌دهی و آموزش تیم‌ها، حضور در مباحث مدیران مختلف با دیدگاه‌ها و شیوه‌های مدیریتی گوناگون است. این تجربیات گاهی اوقات بصیرت و دید من را نسبت به مدیریت و مباحث مربوط به آن ارتقاء داده است که شاید برای دیگران چندان جذابیتی نداشته باشد.
استارت‌آپ و مدیریت بحران

استارت‌آپ و مدیریت بحران

امروزه تجارت‌ها در برابر تغییر آب و هوا و فجایع طبیعی بسیار آسیب‌پذیر هستند. همانند سیل اخیری که در فلوریدای شمالی، لوییزیانا، و شمال انگلستان اتفاق افتاد. این وقایع هرگز تمامی ندارند و همواره احتمال وقوع آن‌ها وجود دارد: شدت و تناوب این فجایع بدلیل تغییرات آب و هوایی مداوم، بالا آمدن سطح آب دریاها و اقیانوس‌ها، و گسترش زندگی شهری همواره رو به افزایش بوده است. این خطرات و تهدیدات محاسباتی را که برای مدیریت بحران، بمنظور حفظ امید به موفقیت در شرایط بسیار متزلزل، انجام شده را تغییر داده و موجب بروز مشکلات جدی در کسب و کار‌های مختلف می‌گردد.
آیا کسب و کارهای بزرگ در کارآفرینی از استارت‌آپهای نوپا موفق‌تراند؟

آیا کسب و کارهای بزرگ در کارآفرینی از استارت‌آپهای نوپا موفق‌تراند؟

راه‌اندازی و آغاز بکار یک شرکت بزرگ کار بسیار دشواری است. در بیشتر مواقع، تغییرات ایجاد شده در شرایط، موجب ایجاد تغییراتی در میزان سهام این شرکت‌ها می‌گردد. اما بدلیل پایداری و ثباتی که از نظر تجاری دارند در تجارت مرکزی آن‌ها تغییری ایجاد نمی‌شود.
چطور یک استارت‌آپ بخریم؟

چطور یک استارت‌آپ بخریم؟

بسیاری از رهبران مشتاق، برای رسیدن به اهداف خود از روش‌های مرسوم استفاده می‌کنند، آن‌ها مسیری را که معمولا مدیران اجرایی در هر شرکتی طی می‌کنند در پیش می‌گیرند. روش‌هایی که بر اساس ایجاد همکاری در یک مرکز مشاوره و یا یک شرکت سرمایه‌گذاری و یا استارت‌آپ شخصی بنا نهاده شده است. اما مسیر شغلی دیگری نیز وجود دارد که در این اواخر از محبوبیت خاصی برخوردار شده است: خرید و راه‌اندازی یک فعالیت هیجان‌انگیز، چیزی که ما آن را کارآفرینی می‌نامیم. طبق آنچه که سایت "بیزبای‌سل" اعلام کرده است (وب‌سایتی برای خرید و فروش تجارت‌های فعال)، در سال 2016 تعداد بسیار زیادی از چنین انتقالاتی در کشور آمریکا به وقوع می‌پیوندد.
برترین شرکت‌ها رقابت شدیدی برای سرمایه‌گذاری در سه حوزه با یکدیگر دارند.

برترین شرکت‌ها رقابت شدیدی برای سرمایه‌گذاری در سه حوزه با یکدیگر دارند.

زمانیکه موضوع سرمایه‌گذاری مطرح می‌شود، یک حقیقت غیر قابل انکار وجود دارد و آن اینکه: به هر میزانی که یک شرکت بزرگ‌تر می‌گردد، به همان میزان نیز طرز تفکر مدیران آن شرکت محدودتر می‌شود. این روند با سرعت بسیار آرامی رخ داده و بتدریج اتفاق می‌افتد. شرکت‌‌های بزرگ همواره به دنبال یافتن نشانه‌هایی از این رویداد هستند. اگر شما می‌خواهید تجارتی پایدار همراه با رشدی قابل قبول داشته باشد، باید بدانید که سرمایه‌گذاری‌های بزرگ را به چه نحوی انجام دهید تا در نتیجه آن سرمایه‌گذاری در حوزه فعالیت خود و در بین رقیبان متمایز گردید.
با نوجوانانی آشنا شوید که استارت‌آپ‌ مورد علاقه خود را راه‌اندازی کرده‌اند

با نوجوانانی آشنا شوید که استارت‌آپ‌ مورد علاقه خود را راه‌اندازی کرده‌اند

این داستان حکایتی آشنا برای همگان است: باز هم یکی از کارآفرینان سانفرانسیسکویی استارت‌آپ‌ خلاقانه‌ و منحصربفردی را قبل از سن سی و پنج سالگی راه‌اندازی کرد. آنچه در مورد این استارت‌آپ‌ بسیار عجیب بود این است که بر خلاف استارت‌آپ‌‌های دیگر، چالش اصلی این کارآفرین تلاش برای استخدام افراد و یا تلاش برای اجازه درخواست وام نبود. چرا؟ زیرا موسس این استارت‌آپ‌ یک نوجوان بود.
تیمی را که مالکیت آن از آن شماست رهبری کنید

تیمی را که مالکیت آن از آن شماست رهبری کنید

زمانیکه دیوید بنت مدیریت یک واحد تجاری، با بیشترین نرخ رشد سالانه و فعال در زمینه ابزارآلات پزشکی، را بر عهده گرفت با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو شد. اگرچه در سال گذشته، میزان فروش این شرکت با ورود دو محصول جدید به بازار افزایش پیدا کرده بود، اما کماکان میزان فروش از مقادیر قابل انتظار بسیار پایین‌تر بود. حتی با برآورد تمام تقاضاهای ثبت شده مشتریان، باز هم میزان فروش بسیار کمتر از مقادیر پیش‌بینی شده بود. موفقیت آینده شرکت کاملا به موفقیت فروش دو محصول که یکی ابزاری برای قرار دادن لوله استنت در رگ‌های خونی مسدود شده و دیگری مربوط به یک ایمپلنت الکترونیکی برای ایجاد ثبات در ضربان قلب بود وابسته است.
چگونه می‌توان درباره سیاست‌های جاری در شرکت با یک کارمند جدید صبحت کرد؟

چگونه می‌توان درباره سیاست‌های جاری در شرکت با یک کارمند جدید صبحت کرد؟

چند روزی از اشتغال جان در یک شغل جدید نمی‌گذشت که او را طی یک سواری چهل دقیقه‌ای در خارج از محل کار به همراه یکی از کارمندان به یک ملاقات بردند، کریس، (نام افراد تغییر کرده است). به عنوان یک تازه‌کار، جان بسیار مشتاق بود تا تاثیر خوبی بر روی فرد مورد نظر داشته باشد و نگران این موضوع بود تا گفتگوی آن‌ها چطور پیش خواهد رفت. کریس کمی بیش از یک دهه بود در آن شرکت کار می‌کرد.
آیا مدیران و رهبران واقعا کار متفاوتی انجام می‌دهند؟

آیا مدیران و رهبران واقعا کار متفاوتی انجام می‌دهند؟

مردان تجارت و تئوریسین‌های کسب و کار همواره تمایل دارند تا مابین مدیریت و رهبری تمایز قائل شوند. آن‌ها به ما می‌گویند که مدیران امور را به بهترین شکل و رهبران به صورت قابل قبول و همه پسند انجام می‌دهند. همچنین مدیریت نوعی حکومت کردن می‌باشد، اما رهبری نوعی نوآوری و خلاقیت است.